Καρδιακή Ανεπάρκεια

Ένα σύνολο κλινικών συμπτωμάτων που σχετίζονται με την μειωμένη ικανότητα της καρδιάς να τροφοδοτήσει τον οργανισμό με την απαραίτητη ποσότητα αίματος για την εύρυθμη λειτουργία του αποτελούν την πάθηση που ονομάζουμε καρδιακή ανεπάρκεια.

Τα αίτια δεκάδες και οι δρόμοι που ακολουθούμε διαφορετικοί ανά περίσταση.

Κόπωση, οιδήματα, δύσπνοια τα πιο συχνά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στον καρδιολόγο για την διερεύνηση. Το ιστορικό και η κλινική εξέταση αποτελούν τον φάρο που θα μας οδηγεί για να μην χαθούμε στον ωκεανό των πιθανών παθολογικών οντοτήτων οι οποίες πιθανώς αποτελούν το αίτιο της καρδιακής ανεπάρκειας.

Η υπερηχογραφική μελέτη αποτελεί το βασικό όπλο για τη διάγνωση, μαζί με μία πλειάδα εξετάσεων όπως οι βιοχημικές εξετάσεις, το ηλεκτροκαρδιογράφημα, η μαγνητική τομογραφία αλλά και άλλες που μπορεί να μας οδηγήσει αλυσιδωτά η πρωταρχική εξέταση.

Η αγωγή αποτελείται από το σκέλος της καταπολέμησης των συμπτωμάτων και του συνδρόμου αλλά και από το σκέλος της αντιμετώπισης του αιτίου εφόσον και όταν αυτό αναγνωριστεί.

Επεμβατικές μέθοδοι μπορεί να μας απαλλάξουν πλήρως από το πρόβλημα. Για παράδειγμα αλλαγή βαλβίδας σε περίπτωση βαλβιδοπάθειας, στεφανιογραφία στην στεφανιαία νόσο ή ablation σε σημαντικές αρρυθμίες.

Τέλος η παρακολούθηση, ο συνεχόμενος έλεγχος των σημείων της νόσου, των ζωτικών σημείων αλλά και της αποδοτικότητας της αγωγής αποτελούν το Α και Ω για την βελτιστοποίηση της ποιότητας ζωής του ασθενούς.

0 replies