Στεφανιαία Νόσος

Στεφανιαία νόσος ονομάζεται το σύνολο των παθολογικών καταστάσεων που δημιουργούνται ως απότοκοι βλάβης των στεφανιαίων αγγείων. Τα τελευταία αποτελούν τα αγγεία τα οποία τροφοδοτούν με αίμα την καρδιά.

Η έγκαιρη διάγνωση και η σωστή αντιμετώπιση αποτελούν κλειδιά για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Ακρογωνιαίος λίθος στην αποκάλυψη της νόσου είναι η σωστή λήψη του ιστορικού. Συμπτώματα όπως η θωρακαλγία, οι αιμωδίες, άλγη με αντανακλάσεις εκτός θώρακος και πιο άτυπα συμπτώματα όπως για παράδειγμα η δύσπνοια ή η κόπωση και η εφίδρωση μπορούν να αποτελέσουν τα πρώτα σημάδια πάθησης των στεφανιαίων αγγείων.

Η απεικονιστικές μέθοδοι που διαθέτουμε είναι το επόμενο σημαντικό βήμα για την διάγνωση.

Η πιθανή ανάγκη για στεφανιογραφία, αγγειοπλαστική ή χειρουργική επέμβαση είναι τα βαριά όπλα που διαθέτουμε για την αντιμετώπιση.

Μία πλειάδα φαρμακευτικών επιλογών ακολουθούν ή προηγούνται ανάλογα την θεραπευτική προσέγγιση. Ο τέλειος συνδυασμός αποτελεί το κριτικό σημείο το οποίο θα μας οδηγήσει στην βελτιστοποίηση της ζωής του ασθενούς.

Η μετέπειτα παρακολούθηση και οι συμβουλές ως προς τον τρόπο ζωής αποτελούν τον μοναδικό τρόπο για να κρατήσουμε ένα άψογο αποτέλεσμα καθώς και τον κίνδυνο για οξύ μυοκαρδιακό επεισόδιο στο μίνιμουμ.

Τέλος η πρόληψη αποτελεί τον μοναδικό τρόπο να μην χρειαστεί να μάθουμε εις βάθος το περιεχόμενο του κουτιού της Πανδώρας το οποίο ονομάζεται στεφανιαία νόσος.

0 replies